ثبت و رتبه بندی شرکت قانون مداران یکتا

خدمات ثبت شرکت، رتبه بندی شرکت، اخذ کارت بازرگانی، رتبه بندی مدرک تحصیلی، خرید و فروش شرکت تماس : 09123438517 و 09126010223

ثبت و رتبه بندی شرکت قانون مداران یکتا

خدمات ثبت شرکت، رتبه بندی شرکت، اخذ کارت بازرگانی، رتبه بندی مدرک تحصیلی، خرید و فروش شرکت تماس : 09123438517 و 09126010223

ثبت و رتبه بندی شرکت قانون مداران یکتا

خدمات ثبت شرکت، رتبه بندی شرکت، اخذ کارت بازرگانی، رتبه بندی مدرک تحصیلی، خرید و فروش شرکت. تماس : 09123438517 و 09126010223

۱۴ مطلب در دی ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یکی از مهم ترین و پرمصرف ترین اقلام غذایی دنیا، برنج می باشد. اکثر مردم جهان برنج را جزو غذای اصلی خود قرار داده اند و هم اکنون بیش از چند هزار نوع برنج در جهان وجود دارد. کشور ما نیز به خاطر دارا بودن مناطق شمالی و بارندگی در آن ها، از این نعمت خدادادی بی نصیب نبوده است و شالیزارهای شهرستان هایی مانند محمودآباد، جویبار، فریدونکنار و ... انواع برنج طارم محلی، هاشمی و بینام را کشت و برداشت می کنند. از آن جایی که در کشور ما تولید برنج های معطر و باکیفیت رواج دارد و کسب و کارش رونق دارد، ثبت برند برنج یکی از مهم ترین مسائل برای اعتبار بخشیدن به این کسب و کار می باشد. در ادامه با توضیحات بیشتری در خصوص ثبت علامت تجاری برنج آشنا می شوید.

ثبت برند برنج - ثبت یکتا
ثبت برند برنج چه مزایایی دارد؟

  • جلوگیری از سوءاستفاده افراد متقلب در این زمینه
  • تضمین لازم به مصرف کنندگان برای اعتماد، انتخاب و تشخیص برند مناسب
  • سالم بودن شرایط برای رقابت رقبا در زمینه برند برنج
  • جلوگیری از استفاده کالاهای مشابه از علامت تجاری شما
  • ایجاد ارزش افزوده ی سهام برای سهامداران
  • تشویق شرکت ها برای بهبود کیفیت محصولات
  • اعطای نمایندگی فروش در شهرستان ها
  • ایجاد شهرت برای محصولات و خدمات شما
  • افزایش درآمد شرکت
  • امکان راحت تر برای دریافت وام
  • ابزاری برای بازاریابی محصولات
  • جزء ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی

 

مدارک لازم برای ثبت برند برنج

  • ارائه 3 نسخه از اظهارنامه ثبت برند
  • امضای یک نمونه از علامت تجاری الصاق شده بر روی اظهارنامه. ابعاد این نمونه حداکثر باید 10 سانتی متر از هر طرف باشد.
  • در صورت ارائه تقاضا توسط وکیل یا نماینده قانونی، ارائه نسخه اصلی یا رونوشت وکالتنامه و هم چنین ارائه مدارک نماینده قانونی
  • در صورت درخواست ثبت علامت جمعی، ارائه نسخه ای شرایط استفاده از این علامت و ارائه گواهی مقام صلاحیت دار
  • در صورت سه بعدی بودن برند، ارائه نمونه گرافیکی علامت تجاری یا تصویر دوبعدی آن به صورتی که دارای شش زاویه متفاوت باشد و در مجموع علامت تجاری سه بعدی را نمایش دهد.
  • ارائه ده نمونه از علامت تجاری به صورت گرافیکی در ابعاد 10 در 10 سانتی متر
  • ارائه مدارک مرتبط با حق تقدم همزمان با ارائه اظهارنامه یا حداکثر 15 روز پس از تسلیم آن
  • ارائه مدارک موردنیاز برای هویت متقاضی
  • ارائه مدارک موردنیاز بنا بر تشخیص مرجع ثبت برای فعالیت در حوزه مرتبط
  • پرداخت هزینه قانونی و ارائه رسید آن

 

هم چنین بخوانید:

مراحل و مدارک ثبت برند لبنیات

مراحل ثبت برند مواد غذایی

  • صابر بیجستانی مقدم
  • ۰
  • ۰

تولید پوشاک و نیاز به آن از جمله اقلامی است که در طول تاریخ به آن توجه شده است که سابقه چندهزارساله صنعت نساجی در ایران گواه این ادعاست. صنعت نساجی ایران همگام با دیگر کشور های جهان در قرن یازدهم روی کار آمد. امروزه با به کارگیری ذوق و هنر ایرانی صنعت نساجی کشور دچار تحولات زیادی شده است به گونه ای که ثبت شرکت نساجی اهمیت بسیاری پیدا کرده است.

ثبت شرکت نساجی - ثبت یکتا

مواد اولیه در صنعت نساجی

در صنعت نساجی از مواد اولیه ای استفاده می شود. الیاف نساجی دارای دو نوع می باشد:

  • الیاف نساجی مصنوعی

این الیاف دارای دو دسته است: الیاف سینتتیک و الیاف بازیافته

  • الیاف نساجی طبیعی


شرکت های ریسندگی و بافندگی را می توان در قالب شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود ثبت کرد که در ادامه به شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت ریسندگی و بافندگی سهامی خاص و با مسئولیت محدود می پردازیم.

 

شرایط ثبت شرکت نساجی سهامی خاص

  • حداقل 3 نفر عضو اصلی شرکت دارای سن قانونی باشند
  • داشتن حداقل یک سهم برای اعضا و هیئت مدیره
  • وجود حداقل دونفر از اعضای هیئت مدیره
  • در صورت وجود سرمایه غیرنقدی باید در اظهارنامه و تقویم ذکر شود
  • حداقل 35 درصد سرمایه شرکت همان ابتدا به صورت نقدی پرداخت گردد
  • عدم سوء پیشینه کیفری برای اعضا و هیئت مدیره
  • 1.000.000ریال، حداقل سرمایه شرکت

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت ریسندگی و بافندگی سهامی خاص

  • در صورت لزوم، ارائه مجوز
  • ارائه، تکمیل و امضای دو برگ اظهارنامه شرکت توسط تمامی سهامداران
  • کپی کارت ملی
  • کپی برابر اصل شناسنامه سهامداران و بازرسان
  • ارائه و امضای دوجلد اساسنامه شرکت توسط تمامی سهامداران
  • ارائه گواهی پرداخت حداقل 35 درصد سرمایه شرکت

 

شرایط ثبت شرکت نساجی با مسئولیت محدود

  • دو عضو، باید سهامدار شرکت باشند، حتی اگر یک درصد سهام را خریداری کنند
  • داشتن حداقل دو نفر شریک با سن قانونی
  • 1.000.000ریال سرمایه اولیه شرکت

 

مدارک ثبت شرکت ریسندگی و بافندگی با مسئولیت محدود

  • ارائه و تکمیل شرکتنامه در دونسخه
  • پرداخت فیش واریزی
  • اصل گواهی عدم سوءپیشینه کیفری مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره
  • در صورت نیاز به ثبت موضوع و اخذ مجوز، اصل مجوز ارائه گردد
  • ارائه و تکمیل اساسنامه در دونسخه
  • صورتجلسه هیئت مدیره در دونسخه
  • تصویر برابر با اصل مدرک احراز هویت تمامی مدیران، شرکا و هیئت نظارت
  • ارائه و تکمیل تقاضانامه در دونسخه
  • تکمیل و ارائه فرم ثبت نام به ترتیب اولویت
  • در صورت پیگیری ثبت شرکت توسط وکیل، باید اصل وکالتنامه وی ارائه گردد

 

هم چنین بخوانید:

ثبت شرکت صنایع دستی

مراحل ثبت شرکت تولیدی پوشاک

  • صابر بیجستانی مقدم
  • ۰
  • ۰

گاهی اوقات ممکن است شما بر طبق برنامه ریزی منظم و دقیق خود، اقدام به ثبت برندهای مختلفی بکنید تا در ادامه به ایجاد کسب و کاری موفق مشغول شوید. اما ممکن است در جریان تولید کالا و پخش آن، دچار مشکلاتی شوید یا نیازی به همه آن برندهای ثبت شده نداشته باشید. در اینصورت راه حل شما، فروش برند ثبت شده می باشد. تمامی بنگاه های اقتصادی و شرکت های فعال در زمینه کسب و کار به دنبال افزایش فروش و رضایت مشتریان و شناساندن خود به مصرف کنندگان می باشند. شما می توانید با فروش برند ثبت شده خود، علاوه بر جبران هزینه و زمان گذاشته شده برای ثبت برندها، به سود خوبی دست پیدا کنید.

نقل و انتقال برند در ایران قانونی بوده و بسیار آسان است و در مدت زمان کمی می توانید برند ثبت شده را خریده یا به فروش برسانید. اگر برندی دارید که قبلا ثبت کرده اید و قصد فروش دارید یا خواستار خرید برند ثبت شده می باشید، می توانید با سپردن تمامی مراحل کار به ثبت شرکت قانونمداران یکتا، برند خود را به قیمت مناسب خرید و فروش کنید.

فروش برند ثبت شده - ثبت یکتا

چگونه می توان برای فروش برند ثبت شده اقدام کرد؟

شما با ارسال گواهی ثبت علامت تجاری و تصویر روزنامه رسمی می توایند علامت تجاری خود را به فروش برسانید. در صورتی که برندی برای فروش دارید یا می خواهید برند ثبت شده از را خریداری نمایید، می توانید با کارشناسان مجرب و متخصص ما در ثبت شرکت یکتا تماس بگیرید یا از طریق گفتگوی آنلاین سایت، از راهنمایی کارشناسان ما استفاده کنید.

سپس برای دریافت یا پرداخت هزینه خرید و فروش برند، باید ابتدا 25 درصد ار کل قرارداد به عنوان پیش پرداخت واریز شود تا بتوان استعلام موردنظر را دریافت کرد. سپس مبلغ باقی مانده در هنگام نقل و انتقال در دفترخانه اسناد رسمی واریز شود.

 

مراحل فروش برند ثبت شده

  • چاپ آگهی نقل و انتقال در روزنامه رسمی کشور
  • استعلام دفترخانه از اداره ثبت علامت تجاری برای درستی و عدم وجود مشکل برای نام تجاری موردنظر
  • امضای صلحنامه انتقال قطعی نام تجاری در دفترخانه اسناد رسمی

 

 شرایط و مراحل فروش بند ثبت شده

مراحل فروش بند ثبت شده باید طبق مراحلی باشد که در نقل و انتقال قراردادی برند ذکر شده است. این کار موجب بالابردن اهمیت خرید و فروش برند شده و مالکانی که دارای برند ثبت شده بی استفاده ای می باشند، می توانند با انتقال آن به شخص دیگر برای راکد نماندن برند، شرایط استفاده از آن را به شخص دیگری بدهند. شرایط فروش برند ثبت شده را می توانید از کارشناسان مجرب ما پرس و جو کنید تا بتوانند بهتر شما را راهنمایی نمایند.

هم چنین بخوانید:

مراحل و مدارک ثبت برند لبنیات

  • صابر بیجستانی مقدم
  • ۰
  • ۰

برای تعریف صادرات می توان گفت به انتقال کالا یا خدمات از کشوری به کشور دیگر، صادرات گفته می شود و هم چنین کالاهایی که به وسیله تجارت از کشوری به کشور دیگر وارد می شود، واردات گفته می شود. قبل از اینکه بخواهیم در مورد ثبت شرکت صادرات و واردات صحبت کنیم، ابتدا توضیحاتی در این خصوص ارائه می دهیم.

ثبت شرکت صادرات و واردات - ثبت یکتا

گروه بندی کالاهای صادراتی و وارداتی

  • کالای ممنوع: این کالا جزو کالاهایی است که ورود یا صادر کردن آن بر اساس قوانین مقدس اسلام یا طبق قانون ممنوع می باشد. مانند مشروبات الکلی
  • کالای مجاز: این قبیل کالاها برای صادر یا وارد کردن آن به اخذ مجوز نیاز ندارد.
  • کالای مشروط: کالایی است که ورود یا صدورش در صورت کسب مجوز، مشکلی ندارد. مانند وارد کردن دارو که به مجوز از طرف وزارت بهداشت و درمان نیاز دارد.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت صادرات و واردات

مانند سایر شرکت ها، شرکت صادرات و واردات نیاز به ثبت دارد و می توان آن را در قالب شرکت با مسئولیت محدود یا شرکت سهامی خاص ثبت کرد. هم چنین دقت کنید در موضوع فعالیت شرکت و اساسنامه عنوان"صادرات و واردات" قید شود.

 

  • تکمیل و امضا درخواست ثبت شرکت صادرات و واردات در 2 نسخه
  • تکمیل و امضا تقاضانامه شرکت چند منظوره توسط سهامداران شرکت
  • ارائه و امضا صورتجلسه مجمع عمومی هیئت مدیره و موسسین توسط بازرسان، سهامداران و مدیران منتخب مجمع
  • تکمیل شرکتنامه صادرات و واردات در 2 نسخه
  • امضا و ممهور شدن اساسنامه شرکت توسط کلیه سهامداران و ارائه آن در 2 نسخه
  • در صورتی که مدیرعامل عضو هیئت مدیره نمی باشد، از کارت ملی و شناسنامه همه اعضای هیئت مدیره، کلیه سهامداران و بازرسان کپی گرفته شده و ارائه گردد
  • از روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا درصورت تغییر، از آخرین تغییرات شرکت کپی گرفته شود.
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضای هیئت مدیره
  • در صورت انتخاب اعضای هیئت مدیره و سهامداران شرکت از میان اشخاص حقوقی، معرفی نامه نمایندگان ارائه گردد
  • در صورت تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت و نیاز به مجوز، مجوز مربوطه اخذ گردد
  • تایید دارا بودن ویژگی چند منظوره غیر دولتی برای شرکت توسط هیئت مدیره
  • هزینه ثبت شرکت توسط حسابداری اداره ثبت شرکت ها محاسبه شده و هزینه پرداخت گردد
  • در صورت غیرنقدی بودن بخشی از سرمایه شرکت، تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری باید ارائه گردد.

 

نکات قانونی برای ثبت شرکت صادرات و واردات

کسانی که کالاهای مختلف دولتی و غیردولتی را وارد می کنند، باید برای گرفتن مجوز ورود کالا و ثبت سفارش به وزارت بازرگانی مراجعه کنند. هم چنین اگر مسافری وارد کشور گردد، می تواند علاوه بر وسایل شخصی تا سقف مشخص که به تصویب هیئت وزیران رسیده است، در صورت غیرتجاری بودن کالا، با معاف بود از پرداخت گمرک و سود بازرگانی، کالای خود را ترخیص کند.

 

هم چنین بخوانید:

ثبت شرکت صنایع دستی

شرایط و مدارک ثبت شرکت میناکاری

  • صابر بیجستانی مقدم
  • ۰
  • ۰

قبل از ثبت علامت تجاری و ثبت برند، شما باید در مورد استعلام برندهای ثبت شده اطلاع پیدا کرده و اقدامات لازم را انجام دهید. شما با استعلام برند قبل از ثبت، متوجه می شوید که برند شما حتما ابتکاری بوده و موجب گمراهی مشتریان نمی گردد. منظور از گمراه نکردن و ابتکاری بودن علامت تجاری این است که علامت مورد استفاده روی کالا، از لحاظ شکل جدید بوده و توسط افراد دیگر مورد استفاده یا ثبت نشده باشد.

امروزه به دلیل بالا بودن حجم ثبت برند در اداره مالکیت صنعتی، انتخاب برند یا علامت تجاری سخت تر شده است. به گونه ای که اگر برای استعلام برندهای ثبت شده اقدام کنید و برند موردنظر قبلا به ثبت رسیده باشد، دیگر نمیتوان آن را ثبت کرد.

استعلام برندهای ثبت شده - ثبت یکتا

مراحل استعلام برندهای ثبت شده

برای این منظور دو راهکار وجود دارد که به تفصیل در زیر شرح می دهیم.

  • در روش اول با ورود به سامانه اداره مالکیت صنعتی به آدرس اینترنتی www.iripo.ssaa.ir و انتخاب دکمه جستجو، به صفحه جستجو وارد شده و نام و طبقه درخواستی موردنظر خود را مشخص کنید. سپس با کلیک روی گزینه جستجو، سابقه ثبت برند موردنظر خود را استعلام کنید.
  • در روش دوم با وارد شدن به سامانه رسمی کشور به آدرس اینترنتی www.rrk.ir و مراجعه به بخش آگهی های قانونی، نوع آگهی خود را علامت تجاری انتخاب کنید و اسامی موردنظر خود را برای استعلام وارد نمایید و با جستجو از میان روزنامه ها برند خود را استعلام کنید. طبیعی است در صورت تکراری بودن برند و علامت تجاری، باید نام دیگری را برای برندتان انتخاب کنید.

 

نکات مهم برای انتخاب برند مناسب

  • از خصوصیات مهم یک علامت تجاری، ابتکار و خلاقیت در آن است. علامت تجاری در عین سادگی و عدم تشابه با برندهای دیگر، باید دارای طراحی و ظرافت زیبا و خاصی باشد. هم چنین بهتر است از کلمات عامیانه، اشکال هندسی و اعداد در طراحی علامت تجاری استفاده نکنید زیرا خلاقیتی ندارد.
  • علامت تجاری نباید به گونه ای باشد که مصرف کننده به اشتباه بیفتد و نتواند بین دو برند تمایز ایجاد کند و دچار سردرگرمی شود. ایجاد اشتباه در نظر مشتری موجب گمراه شدن وی در انتخاب و خرید کالا گردد.
  • در علامت تجاری باید از علائم بیانی و قابل نوشتن استفاده کرد زیرا مزیت بزرگ آن ها، مشترک بودن با حروف الفبا می باشد.
  • استفاده از حروف اختصاری برای نشان دادن نام طولانی شرکت، سازمان یا موسسه ای پس از ثبت شرکت ، به گونه ای باید باشد که حروف اول کلمات ترکیب شده آن سازمان کنار هم قرار بگیرد و یک کلمه را به وجود آورد.

 

هم چنین بخوانید:

ثبت برند تجاری و الزاماتی که باید رعایت شود

مدارک لازم ثبت برند چه مدارکی است؟

  • صابر بیجستانی مقدم
  • ۰
  • ۰

انجام امور ترخیص و صادرات و واردات کالا، توسط شرکت های سهامی خاص یا شرکت های بامسئولیت محدود در کیش انجام می شود. این شرکت ها، با ثبت شرکت در کیشمی توانند از امتیاز 20 سال معافیت مالیاتی به شرط فعالیت در محدوده جزیره کیش، استفاده کنند. ما در ادامه مدارک برای ثبت شرکت در کیش و مراحل فعالیت بازرگانی را ذکر می کنیم. با ما همراه باشید.

ثبت شرکت در کیش - ثبت یکتا

مدارک برای ثبت شرکت در کیش با مسئولیت محدود

  • تکمیل و امضاء شرکت نامه و تقاضانامه توسط شرکاء در دو نسخه
  • فتوکپی از صفحه اول شناسنامه مدیران و شرکاء شرکت
  • تکمیل و امضاء تمامی صفحات اساسنامه در دو نسخه توسط شرکاء
  • ارائه تاییدیه هزینه های مرتبط با ثبت شرکت
  • ارائه تقویم نامه سرمایه غیرنقدی توسط شرکاء شرکت
  • درج آگهی ثبت شرکت پس از تکمیل مدارک
  • تکمیل صورتجلسه مجمع موسسین در دو نسخه و امضا توسط شرکاء و مدیران
  • صدور مجوز فعالیت اقتصادی به نام شرکت توسط مدیریت بازرگانی و ارائه فتوکپی آن
  • در مرحله آخر، پلمپ دفتر تجاری شرکت

 

 مدارک برای ثبت شرکت در کیش سهامی خاص

  • تکمیل و امضاء اظهارنامه توسط سهامداران در دو نسخه
  • تکمیل صورتجلسه اولین جلسه هیات مدیره در دو نسخه و امضا توسط تمامی مدیران
  • تکمیل و امضاء تمامی صفحات اساسنامه در دو نسخه توسط سهامداران
  • فتوکپی از صفحه اول شناسنامه تمامی مدیران، بازرسان و سهامداران شرکت
  • در صورت غیرنقدی بودن تمام یا بخشی از سرمایه شرکت، ارائه تقویم نامه سرمایه غیرنقدی توسط کارشناس رسمی دادگستری
  • ارائه تاییدیه هزینه های مرتبط با ثبت شرکت
  • تکمیل صورتجلسه مجمع موسسین در دو نسخه و امضا توسط سهامدارن و بازرسان
  • درج آگهی ثبت شرکت پس از تکمیل مدارک
  • اخذ و ارائه گواهی از یکی از بانک های جزیره کیش مبنی بر پرداخت حداقل 35 درصد کل سرمایه
  • صدور مجوز فعالیت اقتصادی به نام شرکت توسط مدیریت بازرگانی و ارائه فتوکپی آن
  • در مرحله آخر، پلمپ دفتر تجاری شرکت

 

مراحل فعالیت بازرگانی در کیش

برای این منظور باید ابتدا مجوز فعالیت اقتصادی را دریافت کرد زیرا هرگونه فعالیت اقتصادی در منطقه آزادکیش، نیازمند دریافت مجوز فعالیت اقتصادی از طرف مدیریت بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش می باشد. این مجوز، به صورت یکساله و با پرداخت عوارض صادر می گردد که در ادامه مدارک لازم برای دریافت آن را ذکر خواهیم کرد. پس از دریافت مجوز، برای دریافت کارت بازرگانی اقدام شود که مدارک آن را بیان خواهیم کرد.

 

مدارک موردنیاز برای دریافت مجوز فعالیت اقتصادی

  • ارائه نامه مبتنی بر ثبت شرکت در شرف تاسیس از طرف مدیریت امور حقوقی سازمان منظقه آزاد کیش
  • دو قطعه عکس و تصویر شناسنامه متقاضی
  • ارائه تصویر قرارداد اجاره یا خرید محل فعالیت شرکت
  • پرداخت عوارض پذیره اقتصادی و ارائه رسید بانکی پرداخت
  • ارائه تاییدیه فعالیت های خدماتی، فرهنگی، سیاحتی و ... از واحدهای مرتبط
  • ارائه رضایت نامه برای صدور مجوز فعالیت اقتصادی به نام یکی از شرکاء
  • ارائه معرفی نامه صلاحیت صنفی واحدهای ساحتی، خدماتی، تجاری و رستوران داری
  • پس از استعلام مربوطه، تاییدیه اداره اماکن نیروی انتظامی کیش ارائه شود

 

مدارک برای دریافت کارت بازرگانی

  • پرداخت هزینه صدور کارت بازرگانی و ارائه رسید بانکی پرداخت
  • یک قطعه عکس
  • ارائه اصل و کپی مجوز فعالیت اقتصادی

 

هم چنین بخوانید:

ثبت شرکت در مشهد

ثبت شرکت - ثبت انواع شرکت و موسسه خصوصا در تهران و کرج

  • صابر بیجستانی مقدم
  • ۰
  • ۰

افرادی که متقاضی ثبت شرکت تولیدی پوشاک هستند و در موضوع فعالیت شرکت آن ها کلمه «تولید» ذکر شده است، باید با توجه به حوزه ثبتی خود، مجوز لازم را در زمینه تولید اخذ کنند. برای ثبت شرکت تولیدی پوشاک در دوقالب سهامی خاص یا بامسئولیت محدود شرایطی وجود دارد که در ادامه بیان می کنیم.

ثبت شرکت تولیدی پوشاک - ثبت یکتا

شرایط ثبت شرکت تولیدی پوشاک سهامی خاص

  • داشتن حداقل 3 عضو دارای سن قانونی
  • در ابتدا، 35 درصد از کل سرمایه شرکت به صورت نقدی در بانک به ودیعه گذاشته شود
  • در صورت وجود سرمایه غیرنقدی، در اظهارنامه به تفکیک تقویم، منعکس شود
  • دارا بودن سرمایه شرکت به مبلغ حداقل 1.000.000 ریال
  • اعضا و هیئت مدیره باید دارنده حداقل یک سهم باشند
  • موسسین شرکت مسئولیت تامین سرمایه شرکت را برعهده دارند و باید عهده دار مسئولیت تضامنی نسبت به اقدامات و اعمال برای تاسیس و ثبت شرکت باشند. تا زمان به ثبت نرسیدن شرکت، نباید گواهینامه موقت سهم یا ورقه سهم صادر شود. در صورت تخلف، باید مسئولیت جبران خسارت اشخاص ثالث را برعهده بگیرند.
    تشکیل اعضا هیئت مدیره از حداقل 2 نفر
  • عدم سوء پیشینه کیفری اعضا و هیئت مدیره
  • امضا اساسنامه شرکت توسط تمامی سهامداران
  • امضا اظهارنامه شرکت توسط تمامی سهامداران
  • انتخاب اولین مدیران و بازرسان شرکت با امضا تمامی سهامداران
  • ذکر نام روزنامه کثیر الانتشار برای منتشر کردن آگهی راجع به شرکت
  • قبول سمت مدیریت و بازرسی با رعایت قسمت اخیر ماده 17

 

شرایط ثبت شرکت تولیدی پوشاک با مسئولیت محدود

برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود باید حداقل تعداد شرکا دو نفر و دارای سن قانونی باشند. این اعضا باید حداقل یک درصد سهامدار شرکت باشند. در شرکت با مسئولیت محدود که شرکا بیش از 12 نفر هستند، باید هیئت نظار تشکیل دهند و سالی حداقل یک مرتبه مجمع عمومی شرکاء تشکیل دهند. این هیئت دارای 3 نفر می باشد که از میان شرکاء و به مدت زمان یکسال انتخاب می شود. اعضا هیئت نظار نباید از میان اعضای هئیت مدیره انتخاب شوند.

برای ثبت شرکت تولیدی پوشاک با مسئولیت محدود باید حداقل سرمایه شرکت به مبلغ 1.000.000 ریال باشد و پس از تشکیل شرکت و تشکیل پرونده دارایی و مشخص کردن حوزه مالیاتی، برای تهیه دفاتر قانونی، پلمپ دفاتر و اخذ کد اقتصادی اقدام شود.

 

هم چنین بخوانید:

مراحل ثبت شرکت تولیدی چگونه است؟

مدارک و شرایط برای ثبت شرکت تولید مجسمه

  • صابر بیجستانی مقدم
  • ۰
  • ۰

انتخاب نام مناسب جهت ثبت شرکت مستلزم رعایت برخی اصول می باشد که در این مقاله سعی شده است تا جای امکان به این موارد اشاره شود. نام شرکت بایستی متشکل از سه سیلاب باشد که در ادامه شرایط انتخاب نام شرکت ذکر شده است.

ثبت شرکت - قوانین انتخاب نام شرکت جهت ثبت شرکت

10 شرط اصلی انتخاب نام شرکت جهت ثبت شرکت:

  1. دارای ریشه فارسی باشد.
  2. لاتین نباشد.
  3. با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات نداشته باشد.
  4. تکراری نباشد.به سایتwww.ilenc.irمراجعه و نام پیشنهادی را جستجو نمایید توجه کنید که دو کلمه از نام پیشنهادی با اسامی دارای سابقه باید متفاوت باشد.
  5. دارای اسم خاص باشد.
  6. از اعداد بصورت ریاضی آن استفاده نشود ، بلکه بصورت حروف نوشته شود.
  7. از عناوین ایثارگران و شاهد و امثالهم که انحصاراً تحت نظارت سازمان محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد، استفاده نشود.
  8. از عنوانهای شعرا، دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر استفاده نشود .
  9. عدم استفاده از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف.
  10. عدم استفاده از حرف اول بعضی از کلمات مثل: اچ تی سی ، ام دی اف، پی وی سی

برخی از نام هایی که نباید به عناوین شرکت ها اضافه شوند عبارتند از:

ملی ، ایران، ملت، کشور، انتظام، نظام، نفت ، پتروشیمی ، دادگستر، بنیاد ، سازمان ، مرکز ، بهزیست ، بانک ، بسیج، جهاد ،  آسانسور ، آژانس، ایثار،ایثارگران ، شاهد ، شهید، آزاده، جانبازان، تکنو ، فامیلی ،فیلتر  ، نیک ، باور، میکروبرد، تست ، استار ، تک ، مدرن ،  پیک ، امنیت،  کارواش ، فانتزی ، شهروند ، اقتصاد ،میهن ، جوانان ، ایمان ، دکوراسیون ، هدف ، سپاه ، تکنیک ، دیتا، تک نو، تکنولوژی ، اورست ، مونتاژ، ونوس ، دفتر، ایتال ، بیو، کنترل ، متریک ، مترلژی.

راهنمایی در انتخاب نام های معادل:

شما می تواند برای نام های ذکر شده در بالا از نام های معادل آن ها استفاده نمایید. مثلا:

آپارتمان = کاشانه

تکنیک = فن

تکنولــوژی = فن آوری یا فن آوران

کلینیک =درمانگاه

دکوراسیون = آرایه

سیستم = چرخه

در ادامه راهنمای تعیین نام شرکت که توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارایه شده است ، آورده ایم.

راهنمای تعیین نام شرکت جهت ثبت شرکت

                                               

  1. تعیین نام هرشخصیت حقوقی همراه با ثبت هر شرکت یا موسسه منوط به رعایت کلیه قوانین و دستورات مربوطه و عندالاقتضاء اخذ مجوزهای لازم و ارائه کلیه مدارک ثبت شرکت ممکن خواهد بود.
  2.   متقاضی تعیین نام می بایست احدی از سهامداران یا موسسین یا وکیل رسمی دادگستری ( با ارائه وکالتنامه ) باشد.
  3. نامهای درخواستی متقاضیان نباید سابقه عین ، تشابه و یا نظیر در بانک اطلاعاتی اداره کل ثبت شرکتها وموسسات غیرتجاری داشته باشد. (بند 138 بخشنامه های ثبتی)
  4.  از بکارگیری اسامی و اصطلاحات بیگانه در نام شرکت یا موسسه خـودداری نموده و درصورت ابهام درخصوص نداشتن معادل فارسـی می بایست به بانک اطلاعاتی یا کتابهای مرجع و لغتنامه های زبان و ادب فارسی مراجعه نمود و درغیراین صورت از فرهنگستان زبان و ادب فارسی استعلام شود.
  5. واژه هایی که فرهنگستان زبان و ادب فارسی وضع معادل فارسی را برای آنها ضروری     نمی داند و نیز کلماتی که هنوز واژه فارسی معادل آنها از سوی فرهنگستان به تصویب   نرسیده است از شمول  قانون  " ممنوعیت به کارگیری اسامی ، عناوین و اصطلاحات  بیگانه " مستثنی هستند.
  6. استفاده از اسامی مشهوره که باعث فریب افکار عمومی می شود ممنوع می باشد .
  7. ا سامی که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه و مذهبی باشد قابل تأیید و ثبت نمی باشد.
  8. کلماتی از قبیل ساختمانی ، بازرگانی ، تجاری ، مهندسی ، مهندسی مشاور ، حقوقی ، تولیدی و ... شرحی برموضوع فعالیت محسوب می شود و در بررسی نام یا نامهای درخواستی به منظور رعایت عدم سابقه و تشابه جزئی از نام محسوب نمی شود.
  9. استفاده از کلماتی  از قبیل بنیاد، انجمن،کانون،تشکل،بانک،بهزیست،بهداشت، گمرک، ارشاد، تبلیغ، تبلیغات، فرهنگی هنری ، صندوق قرض الحسنه ، لیزینگ و... در نام شرکت یا موسسه مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح می باشد
  10. استفاده از کلماتی از قبیل ایران، کشور، ملی ، ملت و ... در نامهای پیشنهادی به دلیل جلوگیری از سوء استفاده های  احتمالی پذیرفته نمی شود.
  11. استفاده از گویش ها و لهجه بومی در نامهای پیشنهادی با ارائه تائیدیه از کتب فرهنگ بومی و درغیراین صورت با ارائه تائیدیه از فرمانداری ، شورای شهر، بخشداری بلامانع  می باشد.
  12. ارائه مستندات فرهنگ لغات فارسی یا بومی و نقشه جغرافیایی ایران جهت تأیید مکان استفاده شده درنام در اسامی پیشنهادی توسط شرکت یا موسسه در شرف تأسیس به  اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری الزامی است.
  13. پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف متقاضیان پذیرفته نخواهد شد.
  14. استفاده از اسامی ائمه و نامهای متبرکه در موسسات خیریه ، فرهنگی و شرکتهای خدمات زیارتی پس از اخذ مجوز و درصورت رعایت سایر موارد ممکن می باشد.
  15. درثبت شرکتهای مشارکتی، می توان از نام کامل شرکت خارجی یا قسمتی از نام شرکت خارجی به همراه نام کاملاً فارسی و مصطلح (به عنوان پسوند) با ارائه مدارک شرکت خارجی و ترجمه رسمی اوراق آن استفاده نمود.
  16. تخصیص عین نام با همان زبان و با رسم الخط فارسی به شعبات و نمایندگی های شرکتهای خارجی ممکن می باشد.
  17. موسسات غیر تجاری و شرکتهای تعاونی از پرداخت هزینه تعیین نام معاف می باشند.
  18. نامهای تائید شده قابل انتقال به غیر نمی باشند ( حتی با تنظیم سند رسمی )
  19. جهت ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای جداگانه درخواست گردد.
  20. در تعیین  نام شرکتهای تجاری تضامنی، مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی و نسبی رعایت مواد (117)، (141) ، (162) و (184) قانون تجارت الزامی است.
  21. درصورت پاسخ منفی به نامهای پیشنهادی نیازی به پرداخت مجدد مبلغ 40،000 ریال      نمی باشد. البته درصورت سپری شدن زمانی بیش از 3 ماه از تاریخ تأیید نام و درصورت عدم ثبت شرکت به دلایل مختلف، و همچنین تغییرنام ، متقاضی می بایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام نماید. 
  • صابر بیجستانی مقدم
  • ۰
  • ۰

اگر بخواهیم ابتدا شرکت های تولیدی را تعریف کنیم، شرکت هایی هستند که در موضوع فعالیت شرکت، موارد مربوط به فعالیت های تولیدی ذکر شود و تنها تفاوت با شرکت های دیگر، موضوع فعالیت این شرکت ها می باشد. در این مطلب به شرایط، مدارک و مراحلثبت شرکت تولیدی می پردازیم.

هدف این شرکت ها تولید محصول بوده و برای به دست آوردن درآمد، مواد اولیه خریداری می کنند تا بتوانند محصول تولیدی خود را عرضه کنند و فروش نمایند. این شرکت ها در دوقالب شرکت تولیدی سهامی خاص یا شرکت تولیدی با مسئولیت محدود فعالیت می کنند. برای ثبت شرکت های تولیدی باید به اداره ثبت شرکت ها مراجعه شده و از سازمان هایی مانند سازمان صنایع و معادن، بهداشت و ... مجوز لازم را دریافت کنند.

ثبت شرکت تولیدی - ثبت یکتا

شرایط ثبت شرکت تولیدی

برای ثبت شرکت تولیدی سهامی خاص باید شرکت دارای حداقل 3 نفر عضو هیئت مدیره با دو بازرس و علی البدل باشد. هم چنین سرمایه اولیه شرکت باید 1.000.000 ریال بوده و 35 درصد از آن واریز شده و گواهی بانکی واریز ارائه گردد.

برای ثبت شرکت تولیدی با مسئولیت محدود باید حداقل دونفر از شرکا دارای سن قانونی باشند. سرمایه اولیه شرکت نیز مانند شرکت سهامی خاص باید 1.000.000 ریال بوده و از مدیرعامل برای دریافت کل سرمایه اقراریه دریافت شود.

 

مدارک ثبت شرکت تولیدی

مدارک برای ثبت شرکت را به تفکیک برای شرکت با سهامی خاص و با مسئولیت محدود بیان می کنیم.

 سهامی خاص:

  • امضاء اقرارنامه مدیران
  • کپی کارت ملی و کپی شناسنامه تمامی اعضای هیئت مدیره و بازرسان
  • اخذ گواهی عدم سوء پیشینه و ارائه آن

 

با مسئولیت محدود:

  • امضای اقرارنامه توسط سهامداران
  • مدارک شناسایی تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران
  • در صورت نیاز، اخذ مجوز لازم
  • اخذ و ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

 

مراحل ثبت شرکت تولیدی

برای ثبت شرکت تولیدی، ابتدا باید با کمک کارشناسان مجرب ثبت یکتا، ثبت اینترنتی شرکت را انجام دهید. پس از تایید نهایی ثبت شرکت، تاییدنامه شرکت را دریافت کنید. سپس تمامی اوراق توسط اعضای هیئت مدیره و سهامداران امضا گردد. پس از امضا، تمامی مدارک را به اداره ثبت شرکت ها به وسیله پست و درج بارکد پستی در سامانه اداره ثبت شرکتها، ارسال نمایید. مدارک باید توسط کارشناس اداره ثبت شرکتها تایید شود و آگهی تاسیس صادر گردد. سپس، وکیل شرکت یا نماینده قانونی باید با مراجعه به اداره ثبت شرکت ها، پرونده ثبتی و آگهی تاسیس که دارای شماره ثبت و شناسه ملی است، دریافت کند و در روزنامه رسمی در مدت 15 تا 20 روز کاری ثبت نام کند.

 

هم چنین بخوانید:

مدارک و شرایط برای ثبت شرکت تولید مجسمه

چه شرایطی برای ثبت برند کافی شاپ وجود دارد؟

  • صابر بیجستانی مقدم
  • ۰
  • ۰

برای اخذ رتبه شرکت، باید در ابتدا شرکت خود را ثبت کنید و برای ثبت شرکت اقدام کنید. در همه استان های کشور، مراحل ثبت شرکت یکسان می باشد و فقط باید مراحل پیچیده اداری را برای آن طی کنید و زمان زیادی برای آن بگذارید. اگر وقت و زمان برای شما ارزش دارد و نمی خواهید این زمان را در ادارات دولتی هدر دهید، می توانید انجام این مراحل و ثبت شرکت خود را به ثبت شرکت قانونمداران یکتا بسپارید و به راحتی شرکت خود را ثبت کنید و اخذ رتبه بندی شرکت را انجام دهید. بعد از ثبت، باید کد اقتصادی شرکت را دریافت کرده و اقدام به اخذ پلمپ دفتر نمایید. در این میان افراد هستند که برای افزایش سرعت کار خود، اقدام به خرید رتبه شرکت می کنند و به شرکت هایی که در خرید و فروش رتبه شرکت نیز فعالیت می کنند، مراجعه می کنند.

درصورت نیاز به خرید رتبه شرکت، شرکت قانونمداران یکتا در زمینه خرید و فروش رتبه فعالیت می کند و می تواند شرکت های مناسب و مطمئنی را به شما معرفی کند.

برای خرید و فروش رتبه شرکت پیمانکاری یا شرکت مشاوره ای قیمت های متفاوتی وجود دارد که این تفاوت قیمت، در تفاوت رتبه شرکت ها می باشد. همانگونه که در مطلب رتبه بندی شرکت های پیمانکاری و شرکت های مشاور توضیح داده ایم، رتبه بندی شرکت های پیمانکاری در 5 گرید و رتبه بندی شرکت های مشاوره ای در 3 گرید قرار می گیرد که هر چه عدد رتبه کمتر باشد، رتبه بهتر است.

خرید رتبه شرکت - ثبت یکتا

مزایای خرید و فروش رتبه شرکت

  • برای اینکه شرکتی بتواند در مناقصه دولتی شرکت کند، باید در ابتدا برای شرکت خود، گواهینامه صلاحیت پیمانکاری دریافت کند.
  • کسی که اقدام به خرید رتبه می نماید، با اطلاع کامل از توان مالی و فنی و هم چنین رتبه بندی شرکت می تواند به راحتی شرکت مناسب خود را برای انجام پروژه اخذ کند.
  • رتبه بندی شرکت در میان رقبا در زمینه صنعت و حرفه های مختلف می تواند نقاط ضعف و قوت آن ها را بهتر نشان دهد.
  • شرکت های برای اینکه بتوانند با سایر موسسات، سازمان های دولتی و شرکت های مختلف قرارداد منعقد کنند، باید برای ثبت و اخذ رتبه اقدام کنند. در صورتی که شرکت ثبت رتبه را انجام ندهد، نمی تواند با مراکز دولتی عقد قرارداد نماید.
  • صابر بیجستانی مقدم